Wereldwijde campagne voor Suriname

Paramaribo, Het houten "I love Su" kunstwerk. Op de achtergrond kijkt Koningin Wilhelmina uit over de Suriname Rivier (foto: René Hoeflaak)
Paramaribo, Het houten “I love Su” kunstwerk aan de oevers van de Suriname Rivier (foto: René Hoeflaak)

Vorige week berichtte Groenroodwit over de deelname van Surinaamse Touroperators op de Toerisme Beurs in Berlijn. Deze week maakte de Surinaamse minister van Buitenlandse zaken Winston Lackin tijdens een persconferentie bekend dat vooraanstaande bladen als Vogue en The Washington Times  binnenkort aandacht zullen besteden aan reizen naar en in Suriname.

Door René Hoeflaak

De persconferentie van de minister is het startsein voor de campagne ‘We are Suriname’. De campagne  heeft tot doel om de schoonheid en aantrekkelijkheid van Suriname wereldwijd over het voetlicht te brengen.

De campagne wordt aangestuurd vanuit New York en omhelst een reeks van activiteiten met als hoogtepunt de periode rondom de viering van veertig haar Srefidensi, (Surinaamse onafhankelijkheid).

Minsiter Lackin wil de campagne ook graag inzetten om de etnische, culturele en religieuze diversiteit van Suriname te onderstrepen ’Het is belangrijk dat de wereld begrijpt dat er aan de noordoostkust van het Zuid-Amerikaans continent een unieke samenstelling is van een bevolking, rijk aan culturen, historie en religie’ aldus Lackie in No Spang vandaag. ”Met dit branding project zal de wereld Suriname leren kennen, aldus de minister.